Ünlü İtalyan Markaların Hikayeleri

2020-01-03

Ünlü İtalyan Markaların Hikayeleri

Hiçbir hikaye dışarıdan göründüğü gibi başarılarla dolu değil! Zira Versace, Gucci, Dolce Gabbana hikayesi de bunu kanıtlar nitelikte… İtalyan markalarının kuruluş ve yükseliş hikayelerine tanıklık ettiğinde seni çok şaşırtacak detaylarla da karşılaşabiliyorsun. Önce Versace markasından başlayalım.

Versace ve Korkusuz Kadın İmajı!

Vücut hatlarını belirginleştiren cesur tasarımlarıyla moda dünyasına yön vermeyi başaran Versace markası 1978 yılında kuruldu. Kurulduğu yıl da ilk defilesini gerçekleştirdi. Giovanni Maria Versace tarafından iki kardeşi ile birlikte kurulan bu markanın temelleri aslında kurucusunun annesinin terzi olmasına ve Giovanni Maria Versace’nin de sürekli kumaşlar, tasarımlar içerisinde büyümesine dayanıyor. Sadece 10 yıl gibi kısa bir süre içerisinde küçük bir markayı adeta büyük bir imparatorluğa dönüştürmeyi başardı ve Versace ünlü İtalyan markaları arasındaki yerini aldı. JugdeDredd, Balletfor Life, Kika, Vacanzidi Natale, Shakespeare Shorts, Showgirls, Cin Cin, iam i Viceve As Long as It’s Love filmlerinin kostümlerini de tasarlayan Gianni Versace’nin bir sabah yürüyüşünde öldürülmesi ise markayı epey sarstı. Ancak yoluna devam eden marka günümüzde tasarımlarıyla halen cesur kadın imajından uzaklaşmadı.

Saraciye Mağazasından Moda Devine: Gucci!

Günümüzde İtalyan markaları dendiğinde ilk akla gelenlerden biri Gucci oluyor. 1906 yılında bir saraciye mağazası olarak kurulan Gucci, 1920 yılında biniciler için tasarladığı çantalarla adından söz ettirmeyi başardı. Takvimler 1938 yılını gösterdiğinde ise Roma’da açılan mağazası markanın dünyaya açılmasının da ilk adımıydı. Günümüzde klasikleşen tasarımların aslında 1950 yılında üretimine başlanan ürünler olduğunu biliyor musun? Hafif form değiştirerek günümüze kadar gelmeyi başaran bu ürünler Hollywood yıldızlarının da her daim favorisi oldu.

Hayallerin Gerçeğe Dönüşmesinden Doğan Marka: Prada

Elbette İtalyan markalarının hikayeleri her daim kısa sürede elde edilen büyük başarıları içermiyor. 1900’lü yılların başında yani kadınların iş hayatında olmasına son derece katı bakıldığı dönemde Mario Prada hayallerinden asla vazgeçmedi ve deri çanta üretimiyle Prada markasının temellerini attı. Sayısız zorlukla karşılaşsa da pes etmeyen MarioPrada, sadelik ve kalite odaklı üretimlerini sürdürmeyi başardı. Günümüzde ise modanın ve özellikle de İtalyan modasının yıkılmayan dev markalarından biri haline geldiği aşikar. Mario Prada’nın torunu olan Miuccia Prada 2000’li yıllarda şirketin yönetimini ele aldı ve dev İtalyan markaları arasındaki yerini almasını sağladı.

Bir Moda Şovundan Dünya Markasına: Dolce Gabanna

Domenico Dolce ve Stefano Gabbana’nın kurucusu olduğu bu marka aslında bir moda şovunda iki ismin ün salmaya başlamasıyla doğuyor. 1985’de Milano Collezioni tarafından düzenlenen bu şovdan bir yıl sonra ilk tasarımlarını hazırlayan Dolce&Gabanna 1999 yılında dünyanın en önemli kentlerinde mağazalarını ardı ardına açmaya başladı. Marka günümüzde hayvan desenlerine sıklıkla yer veriyor olmasıyla ön plana çıkıyor ve her yeni tasarımıyla tüm dikkatleri üzerinde toplamayı başaran İtalyan giyim markaları arasında bulunuyor.

On Emir” ve Bir Dünya Devi: Armani

Giorgio Armani tarafından kurulan bir dünya devi olan Armani markasının öyküsü aslında kurucusunun bir moda evinde çalışmaya başlamasıyla hayata geçiyor. Bir süre sonrasında kendi mağazasını açan Armani, bir moda devi yaratabilmesinin nedeninin 10 emir olarak nitelediği kurallar olduğunu belirtiyor. Armani İtalyan giyim markaları arasında en çok takip edilenler arasında yer alıyor. Mevcut vizyondan asla vazgeçilmemesi gerektiğini katıldığı tüm etkinliklerde dile getiren Giorgio Armani “yeni yetenek arayışları yerine, kendi mevcut çalışanlarınız arasındaki sadakate daha fazla değer verin. Başarı hiç bir zaman üstün yetenek gerektirmez. Kollarınızı sıvayın” diyor. Armani günümüzde 5,2 milyar dolarlık bir marka ve İtalyan bayan giyim markaları arasında adından en çok söz edilen isim!

Elbette Versace, Prada, Gucci gibi markaların öykülerine yenilerini de eklemek mümkün! Bu markaların ortak özelliği ise kuruluş yıllarında belirlenen ilkelerden olabildiğince ödün vermeden yollarına devam etmiş olmaları! İtalyan markalarının çok büyük bir bölümünün öyküsüne bakıldığında kurucunun markayı çocuklarına ya da torunlarına devrettiğini de görebiliyoruz. Zira DolceGabbana, Armani, Fendi gibi markalar her ne kadar bir aile şirketi gibi görünmese de aileden çok sayıda ismin markaların yönetici kadrolarında görev yaptığı da göze çarpıyor.  Geçmişi çok eski yıllara dayanan bu markalar İtalyan modasının tüm dünyada kabul görmesinde büyük bir etken!

Bütün bu markalar moda dünyasına inanılmaz bir etki bırakacak şekilde dokunmayı bugün de başarıyor. Sen de tarzını oluştururken onlardan ilham alabilirsin. Bu arada giyim tarzları hakkında bilgi de edinebilirsin. O yüzden seni hemen şu yazımıza alalım!

Filtre